T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
VAN / ÖZALP - 3 Nisan İlkokulu

2\A VE 4\D SINIFI ATIK MADDELERDEN KAR KÜRESİ YAPTI

2-A ve 4-D sınıf öğrencilerimiz  Serbest Etkinlikler, Görsel Sanatlar ve Fen Bilimleri dersine entegre edilerek  atık maddelerden kar küresi yaptılar .

Etkinliğin uygulayıcısı 4-D sınıf öğretmeni Sema COŞAR ; çevre eğitimi bünyesinde çocuğa kazandırılan geri dönüşüm bilgisi ve geri dönüşüme yönelik gelişecek olumlu tutum ve davranışlar bireyin ileride doğayı seven, içinde bulunduğu çevreye değer veren ve hayat boyu geri dönüşümü hem evinde hem iş yerinde uygulayan ve uygulanmasını teşvik eden yetişkinler olmalarını sağlayacaktır. Üretime yeniden kazandırılması amacıyla karton, metal, termoplastik, cam, kâğıt ve benzeri atıkların fiziksel ve kimyasal işlemlerden geçirildikten sonra ham maddelere dönüştürülmesi geri dönüşüm olarak tanımlanmaktadır.Bu nedenle doğru eğitilmiş ve iyi alışkanlıklar kazanmış bir çocuk çevresini de eğitecektir. Çevresini temiz tutmanın ve geri dönüşümün önemini anlayan ve uygulayan çocuklar çevrelerindeki diğer insanları da böyle davranmaları için teşvik edecek ve etkileyecektir.Sınıf öğretmenimiz öğrencilerin sürece aktif ve eğlenerek katıldığını etkinliğin yaratıcı fikirler-sıfır atık-geri dönüşüm-ürün geliştirme-takım çalışması-iş birliği öğrenme temalarıyla ilişkilendirdi.

Etkinliğin uygulayıcısı 2-A sınıf öğretmeni Seda YALIN ;etkinliği serbest etkinlikler ve görsel sanatlar dersiyle entegre ettiğini dile getirdi.Ülkemizde çocukların çevre eğitimi ile karşılaştıkları eğitim aşamalarından biri de ilkokul eğitim kademesidir. Öğrencilerle  çevre ile ilgili çeşitli konularda yapılabilecek etkinlikler arasında; doğada yaşayan canlılar, toprak, su, hava, geri dönüşüm, enerji tasarrufu, çevre sorunları vb. konularına göre ayrılan çeşitli etkinlikler yer almakta ve çevre bilinci oluşturmanın bir yolu da geri dönüşüm farkındalığı ile ilişkilidir. Bu etkinlikle  çevre bilincinin kazandırılmasına yönelik olarak çocukların geri dönüşüm malzemelerini kullanarak oyun merkezlerinde kullanabilecekleri oyuncaklar, materyaller hazırlamaları, bu materyalleri kullanmaları sağlanmış ve yapılan bu etkinliklerin öğrencilerin geri dönüşüm farkındalığını arttırdığını söyledi.

 

Okul Müdürü Yusuf AÇAR;  konuyla ilgili yapılan literatür taramaları ve öğretmenlerimizden de alınan verilerle bu tarz etkinliklerin  çocukların materyallerle oyun-oyuncak tasarlamalarının yaratıcılıklarına, farklı ve özgün düşünmelerine katkı sağladığı tespit edilmiştir.  İlkokul kademesinde geri dönüşüm ile ilgili yapılan etkinliklerin çocukların farkındalık düzeyine olumlu yönde etki ettiği görülmektedir.Yapılan yaratıcı ve özgün çalışmaların derslere entegre edilmesi öğrencilerin sürece aktif ve eğlenerek katılması öğrenciler arasındaki iş birliği kendilerine olan özgüven duygusunu da arttırmaktadır.Bu güzel etkinlikler için öğretmen ve öğrencilerimizi tebrik ediyor onlara başarılar diliyoruz.

28-12-202328-12-202328-12-202328-12-202328-12-202328-12-202328-12-2023

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 28.12.2023 - Güncelleme: 28.12.2023 22:06 - Görüntülenme: 363
  Beğen | 6  kişi beğendi